Selectează o Pagină

Istoria SEO

Webmaster-ii si furnizorii de continut au început să optimizeze situri pentru motoarele de căutare începand de la mijlocul anilor 1990, cand primele motoare de căutare catalogau reteaua Web timpurie.

Inițial tot ce trebuia făcut de webmasteri era să adauge pagina, sau URL, la diferitele motoare de căutare, care trimiteau un „paianjen” (en: „spider”) pentru a „se tari” (en: „crawl”) prin pagină, extrage legaturi către alte pagini si sa returneze informatiile de pe o pagina pentru a fi indexate. Procesul presupune copierea paginii de către paianjeni si stocarea pe propriile servere, unde un al doilea program, numit „indexator ” (en: „indexer”), extrage diferite informatii despre pagina, precum cuvintele conținute și locul lor în pagină, precum și orice ponderi pentru cuvinte specifice, dar și legaturile către alte pagini, care sunt adăugate printr-o manieră de programare care le face adecvate pentru târâre la o dată ulterioară.

Proprietarii de situri au început să recunoască valoarea clasificării superioare și a vizibilității, creând o oportunitate pentru practicanții SEO „white hat” (pălărie albă) și „black hat” (pălărie neagră).

Printre „White hat” se numără acele companii care folosesc tehnici considerate „legale” pentru promovarea site-urilor în cadrul motoarelor de căutare. În mare parte, acestea se bazează pe optimizări aduse structurii paginilor conținute în cadrul site-ului pentru a fi corect interpretate și evaluate de algoritmii de atribuire a rangurilor folosite de motoarele de căutare.

Un număr mare de bloguri și de forumuri de discuții au apărut, inclusiv în limba româna, care oferă creatorilor de site-uri îndrumări și sfaturi referitoare la cum trebuie construite paginile web pentru a fi optimizate din punct de vedere al motoarelor de căutare.

Cea mai devreme folosire a frazei „search engine optimization” a fost într-un mesaj spam postat pe Usenet pe data de 26 Iunie 1997.

La ce ajută SEO

Optimizarea corectă a unui site conduce la o mai bună prezenta in motoarele de căutare (google, tahoo, bing, etc.) la cautari efectuate de utilizatori, legate de informatiile, serviciile sau produsele prezentate pe site. Acest lucru duce la mai multe persioane care sunt interesate de produsele, serviciile sau informatiile gasite pe site-ul respectiv, generand mai multe vanzari. Defapt impactul SEO este unul mult mai benefic decat ati putea crede.

SEO ajută:

  • motoarele de căutare isi vor face mai bine treaba
  • oamenii vor gasi mult mai usor informatiile, serviciilesi produsele de care au nevoie
  • o firma mica poate concura foarte usor cu o firma mare
  • se reduc cheltuielile considerabil in prmovarea online
error: Continut protejat !!